Welkom,
Leuk dat je even bij me langs komt, kijk rustig rond , laat een reactie achter en misschien vind je het ook leuk om volger te worden .


Volgers

donderdag 9 juli 2015

Van molentje tot strik

Hallo lieve trouwe kijkers,

Wat hebben we het warm gehad hè, de laatste dagen. Maar gelukkig is de temperatuur nu weer wat normaal en kunnen we ook weer aan de knutsel. Want dat lukte mij met die extreme warmte dus echt niet.
Ik had al een aantal dagen een idee en dat heb ik nu vandaag maar eens uitgewerkt. Want deze maand zijn die leuke molentjes van Joy!Crafts wel uitgekomen en die zijn natuurlijk erg leuk, maar wist je dat je er ook strikjes van kunt maken?
Nee? En ook geen idee hoe je dat zou moeten doen zeg je? Nou dan zal ik jullie hier onder laten zien dat je op een vrij simpele manier van je molentje een strikje kunt maken.


Ik hoop dat de collage duidelijk is maar ik zal er nog een kleine uitleg bij geven.
Je begint met het uitsnijden van 1 molentje uit design papier en gebruikt het ondersteboven. Je knipt er de onderste driehoek uit... die heb je namelijk niet nodig.
Dan flap je de bovenste helft naar achteren.
De hoekjes van de zijkanten die plak je in het midden vast en tenslotte knip je nog een hoekje uit de naar achter geflapte hoek. In het midden nog een leuk bloemetje of bradje en klaar is je strik!

Hieronder laat ik je nog even de kaart zien die ik ermee heb gemaakt.



Ik vond het weer leuk dat je even langs bent geweest en hoop je snel weer te zien hier.
Laat ook gerust een reactie achter, we vinden het super om die allemaal te mogen lezen.
 photo Groetjesleegpng_zps7261f41e.png

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Schitterend!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Sylvia zei

Heel mooi,Heleen.Superleuk idee met de strik.
Fijn weekend.

Groetjes,Sylvia.

Lisbeth zei

hoi
tof kaartje
grtjs Lisbeth

Claudia's kaartjes zei

Hoi,

toffe kaart.

grtjs
Claudia