Welkom,
Leuk dat je even bij me langs komt, kijk rustig rond , laat een reactie achter en misschien vind je het ook leuk om volger te worden .


Volgers

zaterdag 24 mei 2014

Tutorial!!!

Hallo allemaal,
Vandaag heb ik voor jullie een leuke tutorial met bijpassende kaart. Jullie hebben vast allemaal het probleem wel eens gehad dat je een leuk stencil zag en dacht waarom staat die nou niet net de andere kant op…
Nou ik heb er een oplossing voor.

Je kunt vanaf nu heel gemakkelijk je stans spiegelen. In deze tutorial wordt het voor gedaan met de Trouvaille maar het kan ook met andere machines.



Je begint met het stansen van je stencil en als je design papier wilt gebruiken dan stans je op de achterkant van je papier. Dit doe je met de basisplaat en de grijze cutting plaat



Dan haal je het stansje uit je stencil en plakt hem met een klein stukje Joy! Tape op de achterkant van je stencil.


Daarna ga je embossen met normale sandwich : basisplaat, embossingsmat en embossingsplaat.
Let op je stencil ligt dan wel met de snijkant anders om dan normaal!!!

Dan is dit het resultaat en heb je op een simpele manier dus ook een gespiegelde versie van je stencil!
Ik heb hier gebruik gemaakt van:
Lin en Lene stencil 1201/0018
Stencil tape 6500/0110
Trouvaille 6200/0900
En op de kaart heb ik verder nog het volgende gebruikt:
Design papier 6011/0307
Stempels 6410/0099
Touw 6300/0504

Ik wens jullie super veel succes met het spiegelen en ik hoop nog eens een kaart ermee tegen te komen.

Lieve groetjes,
Heleen
 photo Image1_zpse31ef117.png

2 opmerkingen:

Lisbeth zei

hoi Heleen
leuke uitleg dank daarvoor
grtjs lisbeth

Angélique zei

Dank je voor de uitleg, ik wil het graag gaan proberen. Alleen de laatste stap is me niet helemaal duidelijk: zo snijdt de mal toch in de embossingplaat?